IKIMOKYKLINIS, PRIEŠMOKYKLINIS UGDYMAS NUOTOLINIU BŪDU

IKIMOKYKLINIS, PRIEŠMOKYKLINIS UGDYMAS NUOTOLINIU BŪDU

 Ikimokyklinis, priešmokyklinis ugdymas  nuotoliniu būdu  – jau pats terminas skamba neįprastai ir daugeliui sukėlė pasipiktinimą ar kreivą šypseną.  Juk ikimokyklinio vaiko ugdymas neįsivaizduojamas be tiesioginio, fizinio kontakto  su pedagogu ir dažniausiai suprantamas, kaip vaiko buvimas darželio grupėje.

Taigi, kaip lopšelio – darželio „Aitvaras“ ikimokyklinis ir priešmokyklinis ugdymas nuotoliniu būdu buvo pradėtas ir vykdytas?

Juk ne veltui yra sakoma ko akys bijo, tą rankos padaro.  Dabar drąsiai  prie rankų galima pridėti ir žodį galvos.

Mūsų įstaigos pedagogai yra pakankamai gerai įvaldę IT. Visose grupėse yra nešiojami kompiuteriai, pedagogai jais intensyviai naudojasi, rašo ugdomuosius savaitės planus , rengia reprezentacijas konferencijoms, pranešimus metodiniams susirinkimams, bendradarbiauja ir bendrauja su vaikų tėvais. Dažna skubi metodinė ar kita informacinio pobūdžio medžiaga siunčiama į elektroninius grupių paštus. Taip pat kompiuteris  ar išmanusis telefonas  yra pasitelkiamas ieškant ugdymo idėjų, kitos medžiagos internete , bei naudojamas ugdymo procesui paįvairinti. Ne viena įstaigos  grupė  jau buvo susikūrusi internete tėvelių ir pedagogų uždaras ,,Facebook”  grupes.

Taigi įvertinus esamą  pedagogų potencialą t. y  turimą patirtį ir galimybes vykdyti ugdymą iš namų, taip pat įvertinus  ugdytinių tėvų    galimybes, bei vaikų poreikį  būti ugdomiems pagal amžiaus galimybes, buvo nuspręsta ugdymą vykdyti , pasitelkus jau įvaldytą ir gerai pažįstamą ,,Facebook” erdvę.

Pedagogės, neturinčios ,,Facebook’e” uždaros pedagogų ir tėvų grupės – jas susikūrė ir sukvietė narius. Kai kurie pedagogai, kurie buvo užkietėję ,,Facebook” ignoruotajai (buvo ir tokių) susikūrė asmenines ,,Facebook” paskyras. Tėvai buvo informuoti apie nuotolinio ugdymo pradžią. Su pedagogais buvo sutarta kaip nuotolinis  ugdymas bus vykdomas, kokia medžiaga, jos kiekis bus siūlomas, kas bus akcentuojama, ko siekiama.

Nuo kovo 30d . lopšelis – darželis „Aitvaras“ buvo pilnai pasiruošęs šiam iššūkiui, tad netrukus  užvirė ugdymas nuotoliniu būdu internetinėje erdvėje.

Tvyrojusios abejonės, kad kažkas nepasiseks, kad apskritai ar reikalingas ikimokyklinis ir priešmokyklinis ugdymas nuotoliniu būdu,  išsisklaidė greitai. Visose grupėse buvo stebimas gana didelis tėvų palaikymas ir bendradarbiavimas, o  vaikų pastangos atlikti kuo geriau užduotėles, malonino pedagogų širdis  ir leido pajusti, kad įdėtos pastangos nėra beprasmės. Galiu drąsiai  teigti, kad buvo gana geras grįžtamasis ryšys iš tėvų pusės, o ir pedagogai juos aktyvino, drąsino komentarais, pagyrimais ir pan.

Pedagogai jausdami palaikymą po truputį taip pat  drąsėjo, kai kurie jau savaitės eigoje  įvaldė naujas programas, platformas, sukūrė ir pateikė originalias ugdomąsias užduotėles,  autorinę video medžiagą.  Savaitės pabaigoje net patys didžiausi pesimistai švytėjo  ir dalijosi sėkmės išgyvenimais ir noru toliau tęsti ugdymą nuotoliniu būdu, kūrė kitos savaitės perspektyvas.

Taigi neliko  jokių abejonių , kad ugdymas nuotoliniu būdu net su pačiais mažiausiais yra įmanomas, įdomus  ir reikalingas , net būtinas, susiklosčius  tokiai kritinei situacijai šalyje.

Vilniaus lopšelio – darželio „Aitvaras“ direktoriaus pavaduotoja ugdymui

Gražina Maziliauskienė